مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مرداد 1401 ساعت 10:072022-08-18پزشكي

دلایل بروز ترس اجتماعی در کودکان


ممکن است در بازه های زمانی متفاوت تظاهرات و علائم تیک تغییر پیدا کند و یا گاهی به طور کلی محو یا دوباره ظاهر شود.

- دستیار فوق تخصصی روانپزشکی کودک و نوجوان، گفت: تیک یک بیماری است، عمدی در کار نیست و با هدف جلب توجه از سوی کودک انجام نمی شود.

دکتر امین ماهورام، با بیان اینکه تیک یکی از شایع ترین اختلالات در کودکان است، توضیح داد: مجموعه ای از حرکات تکراری که در بدن، صورت، چشم ها، سرو گردن، شانه ها، دست و پا و یا صوت توسط فرد انجام می شود در طیف تیک می گنجد، حتی این حرکات تکراری می تواند به صورت سرفه های متعدد، ایجاد برخی صداها در گلو یا گفتن برخی کلمات بدون کنترل باشد.

ماهورام با بیان اینکه ماهیت تیک متغیر است، ادامه داد: ممکن است در بازه های زمانی متفاوت تظاهرات و علائم تیک تغییر پیدا کند و یا گاهی به طور کلی محو یا دوباره ظاهر شود.

این فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان دانشگاه خاطرنشان کرد که تیک یک بیماری است، عمدی در کار نیست و با هدف جلب توجه از سوی کودک انجام نمی شود بنابراین والدین هرگز نباید برای پیشگیری از تکرار این حرکات کودک را تنبیه کنند یا حساسیت و اضطراب زیاد در زمان بروز تیک از خود نشان دهند.

در زمانی که کودک حرکات تکراری دارد بر چهره و یا مشخصاً نقطه ای که دچار تیک است تمرکز نکنید، در بیشتر موارد حفظ آرامش کود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل بروز ترس اجتماعی در کودکان

دلایل بروز ترس اجتماعی در کودکان