مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مرداد 1401 ساعت 08:572022-08-18سياسي

دستور رییس جمهور برای جذب نخبگان و مهاجرت معکوس


دبیر کل شورای عالی علوم تحقیقات با اشاره به تاکید رییس جمهور برای جذب نخبگان گفت: بسته سیاستی نگهداشت و مهاجرت معکوس مغزها تدوین می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، پیمان صالحی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برنامه های در دستور کار برای به کارگیری ظرفیت نخبگان گفت: در حوزه علم، فناوری و نوآوری طی چهار دهه گذشته برنامه ها و سیاست های متعددی برای دستیابی به جایگاه های برتر منطقه ای و جهانی و همچنین بکارگیری نتایج و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی طرح ریزی و اجرایی شده است.

وی افزود: ماحصل اجرای این برنامه و سیاست ها، شکل گیری ظرفیت های علمی و نخبگانی بسیار بالا از سرمایه های انسانی جوان، مؤمن و متعهد در کشور است.

دبیر کل شورای عالی عتف تاکید کرد: یکی از مباحث مهم سیاست گذاری، ایجاد هماهنگی و تعامل بین دستگاه های متولی برای فراهم سازی و تسهیل شرایط استفاده و بهره برداری اثربخش از ظرفیت علمی و فناورانه نخبگان در راستای حل مسائل و چالش های کشور است.

صالحی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بهره برداری بهینه از ظرفیت نخبگان نیازمند توجه و زمینه سازی در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … است، با تاکید رییس جمهور، دبیرخانه شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری مکلف شده است با همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط (مرکز بررسی های استراتژیک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستور رییس جمهور برای جذب نخبگان و مهاجرت معکوس

دستور رییس جمهور برای جذب نخبگان و مهاجرت معکوس