مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مرداد 1401 ساعت 08:172022-08-18سياسي

از مکان های تفرجگاهی و عمومی قبرستان نسازیم


آیا قرار است پارک های عمومی شهری که در همه جای جهان کارکردی تفرجگاهی دارند تغییر کاربری دهند و جای جای آنها به محل خاک سپاری نام آوران و هنرمندان تبدیل شود؟ - عصر ایران؛ فردین علیخواه (عضو گروه جامعه شناسی دانشگاه گیلان) - پیکر شادروان سایه، شاعر معاصر، قرار است در پارک محتشم شهر رشت به خاک سپرده شود.

ای کاش متولیان امر، در خصوص دلیل انتخاب این پارک و اتخاذ این تصمیم، توضیحات بیشتری در اختیار افکار عمومی قرار می دادند که دلیل به خاک سپردن پیکر شادروان سایه در یک پارک عمومی شهری که شهروندان با اهداف و انگیزه های مختلف و متنوعی در آن حاضر می شوند چیست؟ بیایید فرض کنیم که ( فرض غم انگیزی است) طی سال های آینده نام آوران و هنرمندان گیلانی دیگری را نیز از دست بدهیم.

آیا آنان نیز قرار است در پارک های عمومی شهری به خاک سپرده شوند؟ پارک (باغ) محتشم رشت سرانجام، آیا قرار است پارک های عمومی شهری که در همه جای جهان کارکردی تفرجگاهی دارند تغییر کاربری دهند و جای جای آنها به محل خاک سپاری نام آوران و هنرمندان تبدیل شود؟ آیا این تصمیم اصولی است؟ آیا بهتر نیست در باغ رضوان رشت، آرامگاه هایی در شأن و شایسته هنرمندان و نام آوران گیلانی تعریف شود(نه به شکلی که هم اکنون وجود دارد) و یا در نقطه ای از شهر رشت، (پس از تهیه گزارش پیوست اجتماعی) مکان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از مکان های تفرجگاهی و عمومی قبرستان نسازیم

از مکان های تفرجگاهی و عمومی قبرستان نسازیم