مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مرداد 1401 ساعت 04:222022-08-18اقتصادي

آبرسانی 81 روستا در سیستان و بلوچستان


از مجموع 1751 روستای طرح جهاد آبرسانی تاکنون 81 روستا به طور کامل آبرسانی شده و برنامه ریزی لازم برای استفاده از منابع آبی جدید در دستور کار قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری، حسین مدرس خیابانی اظهار کرد: بر اساس مصوبه سفر ریاست جمهور  10 حلقه چاه حرمک که به تامین کسری آب زاهدان کمک می کند حفاری، تجهیز و هر 10 حلقه چاه به شبکه آب زاهدان متصل شده است اما میزان آبگیری از این چاه ها بستگی به کسری آب زاهدان دارد.

وی با اشاره به بارندگی های اخیر در استان افزود: با توجه به آمار ارائه شده بیش از 200 میلیون متر مکعب آب به ذخیره سدهای استان سیستان و بلوچستان اضافه شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین بر اساس آمار ارائه شده از سوی منابع طبیعی 400 میلیون متر مکعب آب ناشی از باران اخیر به وسیله سازه های آبخیزداری مورد استفاده قرار گرفته و مابقی آن که حقابه منابع طبیعی به شمار می رفت، موجب سیراب شدن قنوات و چاه ها و همچنین سفره های آب های زیر زمینی در سطح استان شد.

وی با اشاره به اینکه طرح جهاد آبرسانی بزرگترین طرح آبرسانی تاریخ جمهوری اسلامی در استان است، خاطرنشان کرد: برای تامین آب استان همزمان چند مسیر دیگر را نیز ادامه می دهیم که یکی از آنها خط انتقال آب دریای عمان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبرسانی 81 روستا در سیستان و بلوچستان

آبرسانی 81 روستا در سیستان و بلوچستان