مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مرداد 1401 ساعت 19:072022-08-17اقتصادي

ضرب الاجل مخبربه وزارت نیرو درباره دریاچه ارومیه


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، جلسه کارگروه نجات به دریاچه ارومیه تصریح کرد: باید مشخص شود که به چه دلیل تکمیل و بهره برداری یکی از طرح های انتقال آب و ساخت تونل به رغم هزینه های انجام شده و پیشرفت بالای 97 درصدی با مشکل روبه رو شده و امروز مجبور به ترمیم و ایمن سازی آن هستیم.

مخبر با اشاره به اهمیت اصلاح الگوی کشت و همچنین بهره گیری از روش های نوین آبیاری و کشت گلخانه ای در راستای کاهش برداشت آب از مسیرهای انتقال آب به دریاچه ارومیه خاطر نشان کرد: هرگونه تصمیم گیری برای احیای این دریاچه باید با درنظر گرفتن معیشت مردم برنامه ریزی شود.

  معاون اول رییس جمهور با اشاره به اهمیت مدیریت منابع و مصارف در حوضه آبریز دریاچه ارومیه اظهار داشت: در یک برنامه ریزی زمان بندی شده باید نحوه مصارف در استان های حوضه این دریاچه با جدیت و قاطعیت نظارت شود.

  مخبر همچنین از وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی خواست تا با اتخاذ اقدامات فوری و بررسی های همه جانبه از حفر چاه های جدید غیرمجاز جلوگیری و تدابیر لازم برای چاه های حفر شده غیرمجاز در حوضه این دریاچه اتخاذ شود.

  معاون اول رییس جمهور با تأکید بر تکمیل هر چه سریعتر طرح های پساب و تصفیه خانه های فاضلاب های شهری در استان های حوزه این دریاچه ادامه داد: با کمک دانشگاه های منطقه و در کل کشور، طر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرب الاجل مخبربه وزارت نیرو درباره دریاچه ارومیه

ضرب الاجل مخبربه وزارت نیرو درباره دریاچه ارومیه