مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مرداد 1401 ساعت 18:522022-08-17اقتصادي

ضرب الاجل مخبربه وزارت نیرو درباره دریاچه ارومیه


معاون اول رییس جمهور بر ضرورت تأمین اعتبارات لازم طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 95 درصد در زمینه احیای دریاچه ارومیه تأکید کرد و گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، جلسه کارگروه نجات به دریاچه ارومیه تصریح کرد: باید مشخص شود که به چه دلیل تکمیل و بهره برداری یکی از طرح های انتقال آب و ساخت تونل به رغم هزینه های انجام شده و پیشرفت بالای 97 درصدی با مشکل روبه رو شده و امروز مجبور به ترمیم و ایمن سازی آن هستیم.

مخبر با اشاره به اهمیت اصلاح الگوی کشت و همچنین بهره گیری از روش های نوین آبیاری و کشت گلخانه ای در راستای کاهش برداشت آب از مسیرهای انتقال آب به دریاچه ارومیه خاطر نشان کرد: هرگونه تصمیم گیری برای احیای این دریاچه باید با درنظر گرفتن معیشت مردم برنامه ریزی شود.

  معاون اول رییس جمهور با اشاره به اهمیت مدیریت منابع و مصارف در حوضه آبریز دریاچه ارومیه اظهار داشت: در یک برنامه ریزی زمان بندی شده باید نحوه مصارف در استان های حوضه این دریاچه با جدیت و قاطعیت نظارت شود.

  مخبر همچنین از وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی خواست تا با اتخاذ اقدامات فوری و بررسی های همه جانبه از حفر چاه های جدید غیرمجاز جلوگیری و تدابیر لازم برای چاه های حفر شده غیرمجاز در حوضه این دریاچه اتخاذ شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرب الاجل مخبربه وزارت نیرو درباره دریاچه ارومیه

ضرب الاجل مخبربه وزارت نیرو درباره دریاچه ارومیه