مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مرداد 1401 ساعت 16:072022-08-17سياسي

آزادگان درس اراده را در کلاس های عملی آموخته اند


نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: انسان باید در طول زندگی خود اینگونه باشد که وقتی به جایگاهی رسید به آنچه که حقش نبوده دست درازی نکند و آزادگان درس اراده ها را در کلاس عملی آموخته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، آیت الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی امروز در دیدار با جمعی از آزادگان شهر بیرجند اظهارداشت: واژه ها معانی خودش را دارند اما واژه آزادی در دو بخش متفاوت معنی می دهد و هر دو هم می تواند درست باشد.

وی تصریح کرد: یکی از معانی آزادی خلاصی انسان از قید و بند بوده اما از جایی که انسان خلقتاً مرکب بوده یعنی هم نوعی حیوان بوده اما دارای روح ناطق، عقل، بصیرت و فطرت مربوط به عالم معنی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: در جایی که آزادی را در معنای رهایی از زاویه حیوانی معنی می کنیم یعنی انسان از پیروی غرایض مانند مابقی حیوانات هیچ قید و بندی ندارد.

عبادی با بیان اینکه از سوی دیگر انسان سیر الی الله و فضای معنوی دارد، یادآور شد: آیه انا الله و انا الیه راجعون نشان دهنده این سیر و حرکت بوده که این حرکت موانعی همچون نفس، مظاهر فریبنده دنیا، اعتیادها، شهرت طلبی، پول طلبی و تهدیدها داشته بنابراین در معنی دیگر کسی که خود را در جنگ اراده ها از این موانع خلاص کند، آزاده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزادگان درس اراده را در کلاس های عملی آموخته اند

آزادگان درس اراده را در کلاس های عملی آموخته اند