مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مرداد 1401 ساعت 14:572022-08-17اقتصادي

دریافت جایزه بین المللی صرفه جویی آب توسط یک استان فارسی


عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس گفت: در جشنواره کمیته بین المللی آبیاری و زهکشی watsave 2022 ، نادر زارعی از کشاورزان پیشرو شهرستان نی ریز، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، امیر اسلامی تصریح کرد: این کشاورز پیشرو، برای طرح پیاده سازی الگوی کشت سازگار با اقلیم خشک و نیمه خشک ایران در راستای افزایش بهره وری اقتصادی آب در منطقه مورد مطالعه آبادی بالاشهر، شهر مشکان، شهرستان نی ریز این جایزه را نصیب خود کرد.

این محقق با بیان اینکه این جشنواره توسط کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی با هدف انتخاب برترین ها در چهار محور برگزار می شود، اظهار کرد: در سال جاری نمایندگانی از ایران موفق به دریافت دو جایزه از چهار جایزه بین المللی شدند.

به گفته وی؛ انتخاب برترین طرح ها یا اقدامات اجرایی و مدیریتی در زمینه کاهش برداشت آب برای مصارف کشاورزی در چهار محور فناوری ، مدیریت ، ایده های کارشناسان جوان و کشاورزان پیشرو برگزار می شود که نادر زارعی در محور کشاورزان پیشرو برتر بین المللی شد.

او اظهار کرد: نادر زارعی کشاورز برتر بین المللی در طول 10 سال با تغییر الگوی کشت از محصولات زراعی به ویژه گندم به باغ انجیر باعث افزایش بهره وری اقتصادی شد به طوری که  با کشت درختان انجیر از یک متر مکعب آب 24 برابر سود بیشتری ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دریافت جایزه بین المللی صرفه جویی آب توسط یک استان فارسی

دریافت جایزه بین المللی صرفه جویی آب توسط یک استان فارسی