مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مرداد 1401 ساعت 14:422022-08-17سياسي

آمادگی موکب داران برای خدمت به زائران اربعین حسینی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ری، نخستین همایش ملی موکب دارن شیخ صدوق برگزار شد.

حجت الاسلام خاموشی در این مراسم به تبیین اهداف همایش پرداخت و حجت الاسلام قاضی عسکر به عنوان سخنران مراسم درخصوص اهداف اصلی پیاده روی اربعین سخن گفت.

 حجت الاسلام نواب نیز در بخش دیگری از مراسم به عنوان مسئول کمیته فرهنگی اربعین نسبت به ارائه پیوست های فرهنگی در مواکب اربعین تاکید کرد.

تا امروز بالای 600 موکب در سایت عتبات ثبت نام کرده اند  حسن پلارک رییس کمیته مشارکت های مردمی اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین حسینی در این مراسم با بیان اینکه 2 هزار و 780 موکب در ایران وجود دارد، اظهار کرد: ستاد اربعین 18 کمیته دارد و تا امروز بالای 600 موکب در سایت عتبات ثبت نام کرده اند که آمار موکب های سازمان اوقاف نیز به 372 مورد افزایش یافته است.

وی گفت: امسال افزایش جمعیت، گرمای هوا و احتمال وقوع ریزگردها کار را نسبت به سال های پیش سخت تر خواهد کرد که می توان مدت مراسم را بیشتر و حدود 20 روز تا یک ماه کرد و نباید محدود به دو سه روز باشد.

رییس کمیته مشارکت های مردمی اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: ماندگاری زائران در کربلا و عراق مهم است و نباید طول بکشد؛ نیت بیعت است و خوب است زائران ایرانی سه تا چهار روزه سفر خود را مدیریت و انجام دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی موکب داران برای خدمت به زائران اربعین حسینی

آمادگی موکب داران برای خدمت به زائران اربعین حسینی