مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مرداد 1401 ساعت 11:422022-08-17پزشكي

این کارها زانوهایتان را نابود می کند


عضو انجمن فوق تخصصی جراحان زانو با بیان اینکه به طور واضح سن ابتلا به زانو درد کاهش یافته است و دلیل آن بد شدن تغذیه و اضافه وزن جوانان است مطرح کرد: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از بهداشت نیوز، دکتر یاسر نژادی با اشاره به اینکه درد زانو در سنین مختلف علل شایع متفاوتی دارد، گفت: یعنی مثلا اگر زیر سن 30 سال ما درد در ناحیه زانو داشته باشیم، تشخیصش با درد در ناحیه زانو در سنین بالاتر مثلا بالای 50 یا 60 سال متفاوت است.

وی اشاره کرد: در جوانان بیشترین علل شایع ابتلا به زانودرد، کندرومالاسی پاتلا (نرمی کشکک زانو) و ساییدگی روی کشک است و به خاطر تحرک های بالای بدنی در جوانان ممکن است آسیب های ورزشی و تروما نیز منجر به درد شود.

این جراح و متخصص ارتوپدی افزود: در سنین میانسالی نیز برخی بیماری های فیزیولوژیک که براساس آزمایش خون مشخص می شود مانند نقرس منجر به آرتروز و زانودرد می شوند.

نژادی خاطرنشان کرد: هرچه سن بالاتر می رود و فرد مسن می شود، به خاطر مکانیسم مکانیکی زانو به عنوان یک مفصل، سایش زانو افزایش یافته یافته و به سمت آرتروز می رویم و از غضروف زانو ساییده می شود و یک سری زائده هایی ایجاد می شود که حالت خارِ شتر دارد و نوعی زائده استخوانی هست که باعث درد می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این کارها زانوهایتان را نابود می کند

این کارها زانوهایتان را نابود می کند