مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مرداد 1401 ساعت 11:172022-08-17سياسي

ابطال تدریجی اسناد قولنامه ای، راه حل اعتبار دهی به اسناد رسمی است


ابطال یکباره یا تدریجی اسناد غیر رسمی، یکی از بحث های مورد بررسی طرح الزام به ثبت رسمی اموال غیر منقول بود که در کارگروه تخصصی بررسی خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، زمین خواری، جعل اسناد و کلاهبرداری های این حوزه بخش قابل توجهی از پرونده های قوه قضاییه را تشکیل می دهد، گاها این پرونده ها کثیرالشاکی هستند و گاها مجرمان در این تخلفات را این طرح مجدد مورد بررسی قرار گرفت و موافقان و مخالفان به بیان نظرات خود پرداختند.

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون حقوقی مجلس در خصوص آخرین تحولات طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول در مجلس در گفتگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس گفت: هدف اصلی این طرح بی اعتبارسازی معاملات عادی اموال غیرمنقول است و در صورت تحقق این هدف، علاوه بر جلوگیری از فسادهایی نظیرفروش یک ملک به چند نفر، زمین خواری جلوگیری می شود و امکان اعمال سیاست های نظام در حوزه اراضی و املاک نظیر جلوگیری از خرد شدن و یا تغییر کاربری زمین های کشاورزی فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح  الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، مدت زیادی در کمیسیون حقوقی و کارگروه های تخصصی آن مورد بررسی قرار گرفته است و در حال حاضر تقریبا تمامی اعضای کمیسیون موافق کلیات آن هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابطال تدریجی اسناد قولنامه ای، راه حل اعتبار دهی به اسناد رسمی است

ابطال تدریجی اسناد قولنامه ای، راه حل اعتبار دهی به اسناد رسمی است