مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مرداد 1401 ساعت 08:522022-08-17اقتصادي

جزییات آسان شدن سفر اربعین/ شرط واکسیناسیون در سامانه سماح حذف شد


با تصمیم ستاد مرکزی اربعین، شرط واکسیناسیون برای ثبت نام اربعین در سامانه سماح حذف شد و افرادی که سه دُز واکسن کرونا زده اند نیز دیگر نیازی به تزریق دُز یادآور ندارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، ثبت نام قطعی اینجا بخوانید) یکی از مشکلاتی که زائران برای ثبت نام در سامانه سماح داشتند، محدودیت در تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا بود؛ به طوری که بر اساس دستورالعمل ستاد اربعین که ستاد کرونا تعیین کرده بود، همه زائران باید حداقل 2 دُز واکسن کرونا زده باشند و اگر از آخرین تزریق واکسن آنها 6 ماه گذشته باشند، باید یک دُز یادآور هم بزنند.

زائرانی که 3 دُز واکسن کرونا زدند، نیازی به تزریق دُز یادآور ندارند بر همین اساس، بسیاری از مشتاقان زیارت اربعین امکان ثبت نام در سامانه سماح را نداشتند و برخی نیز به دلیل این محدودیت اعمال شده ترجیح دادند که در سامانه سماح ثبت نام نکرده و حتی بیمه هم نشوند.

(اینجا بخوانید) در حالی که ستاد اربعین از همه زائران خواسته پیش از سفر حتما بیمه شوند و حتی شرط تشرف به زیارت اربعین سال جاری را ثبت نام در سامانه سماح عنوان کرده است.

با این محدودیت های ایجاد شده از سوی ستاد کرونا و نارضایتی زائران، پس از پیگیری های خبرگزاری فارس مقرر شد تا تزریق دُز یادآور برای افرادی که سه دُز واکسن کرونا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات آسان شدن سفر اربعین/ شرط واکسیناسیون در سامانه سماح حذف شد

جزییات آسان شدن سفر اربعین/ شرط واکسیناسیون در سامانه سماح حذف شد