مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مرداد 1401 ساعت 21:372022-08-16سياسي

بار سنگین مدیریت جامعه اسلامی بر دوش حوزه علمیه است


عضو شورای عالی حوزه های علمیه، با بیان این که تراز حوزه های علمیه امروز با آنچه در گذشته بود، متفاوت است، گفت: امروز حوزه چه بخواهد و چه نخواهد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله ذاکرانه و پرهیز از زندگی غافلانه مبتنی بر تمدن غربی تأکید کرد و ابراز داشت: مهم ترین نقطه اصلی تضاد و رویارویی سبک زندگی غربی و اسلامی، در توجه و غفلت نسبت به اذکار الهی است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تقید بر درس اخلاق و مشارکت در موعظه های اخلاقی و عرفانی را از نیازهای جامعه به ویژه طلاب علوم دینی توصیف کرد و یادآور شد: نیازمند تعمیم حالت ذکر در میان حوزویان هستیم؛ چراکه آنچه مردم را جذب می کند، نه زیبایی ظاهری و نه بهره گیری از اصطلاحات زیبا است.

تقوا و رفتار ذاکرانه مهم ترین اصل بر جذب و نفوذ کلام در میان آحاد مختلف جامعه است.

وی ضمن ارائه تبیینی از سیره علمای دین در گستره تاریخ، با بیان این که بزرگان دین بر محور ذکر و موعظه تربیت یافته اند، یادآور شد: علمای دین برای رسیدن به مراتب عالی علمی، زیست خود را مبتنی بر اصل ذکر الله ترسیم نمودند.

هرچه می توانیم طلاب را مبتنی بر تقوا و ترس از خدا تربیت نماییم؛ چراکه تقوا خود خودش را معرفی می کند و مردم خوب می فهمند که انسان باتقوا کیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بار سنگین مدیریت جامعه اسلامی بر دوش حوزه علمیه است

بار سنگین مدیریت جامعه اسلامی بر دوش حوزه علمیه است