مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مرداد 1401 ساعت 19:272022-08-16پزشكي

مشاهده اولین مبتلا به آبله میمونی در ایران!/ بیمار در منزلش قرنطینه شده است


شناسایی این مورد با همکاری بیمار که یک بانوی 34 ساله است و خانواده او از طریق مشاهده ضایعات پوستی بیمار صورت گرفته است؛ بنا به اظهار دانشمندان و متخصصان، - بیست و پنج روز بعد از اعلام وضعیت اضطراری بهداشت در سطح جهانی در مورد شیوع آبله میمون، سخنگوی وزارت بهداشت کشورمان از مشاهده اولین مورد آبله میمونی در ایران خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، پدرام پاک آیین با اعلام این خبر گفت: شناسایی این مورد با همکاری بیمار که یک بانوی 34 ساله است و خانواده او از طریق مشاهده ضایعات پوستی بیمار صورت گرفته است؛ بیمار که در اهواز سکونت دارد، بلافاصله قرنطینه شده و با تایید آزمایش های اولیه و نهایی در حال طی کردن دوره بیماری خود در منزل است.

وی با بیان اینکه بنا به اظهار دانشمندان و متخصصان، آبله میمونی، کشندگی بالایی نداشته و قابل درمان است، افزود: افرادی که در گذشته دور واکسن آبله را تزریق کرده اند تا حدود قابل توجهی نسبت به این بیماری مصونیت خواهند داشت.

تاکید سخنگوی وزارت بهداشت کشورمان به تاثیر واکسن آبله در مصونیت افراد از ابتلا به آبله میمونی به بررسی ها و تحقیقاتی اشاره دارد که نشان داده واکسیناسیون آبله تا 85 درصد افراد واکسینه شده را مقابل این نسخه از ویروس ایمن کرده اما نکته قابل تامل آنجاست که واکسیناسیون آبله مدت های مدیدی است که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده اولین مبتلا به آبله میمونی در ایران!/ بیمار در منزلش قرنطینه شده است

مشاهده اولین مبتلا به آبله میمونی در ایران!/ بیمار در منزلش قرنطینه شده است