مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مرداد 1401 ساعت 18:372022-08-16اقتصادي

هزینه تراشی های بیمه مرکزی علیه دولت و دانش بنیان ها ادامه دارد


با راه اندازی این سامانه و سازوکار عجیب بیمه مرکزی، در مراحل اخذ مجوز کارگزاری برخط فروش بیمه، از تمامی متقاضیان درخواست می شود که تعهد دهند تا به صورت الزامی با شرکت آمیتیس همکاری کنند؛ - اقدامی تامل برانگیز که سوای اشکالات قانونی و زیرساختی و مشکلاتی که در پی دارد، دورنمایی جز توقف فعالیت های استارتاپ های بیمه ای فعال در این حوزه نخواهد داشت.

کارشناسان در همین راستا اذعان داشتند که سامانه آمیتیس، تازه ترین فرزند انحصار آفرینی در کشور است که این بار با حمایت بیمه مرکزی، فریاد فعالان صنعت اینشورتک را بلند کرده است و فعالیت آن روند نوآوری در اینشورتک ها را مختل خواهد کرد و نباید با ایجاد انحصار، استارتاپ ها را ملزم به استفاده از تنها یک سامانه شبه دولتی کرد.

در هنین راستا انجمن فین تک هم در بیانیه ای هشدار داد که اقدامات بیمه مرکزی، به عنوان نهاد تنظیم گر، برای تشکیل شرکت و سامانه آمیتیس غیر قانونی است و مخالفت شدید خود را با آن اعلام کرد.

انجمن فین تک اعتقاد دارد بیمه مرکزی به دنبال ایجاد انحصار و تصدی گری برای یک نهاد دولتی است که تبعات منفی این اقدام نوآوری را در کشور به سوی نابودی می برد؛ کارشناسان مختلف نیز معتقدند فعالیت اخیر بیمه مرکزی چالش های فراوانی برای کارآفرینان و پلتفرم های بخش خصوصی فعال در صنعت بیمه ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزینه تراشی های بیمه مرکزی علیه دولت و دانش بنیان ها ادامه دارد

هزینه تراشی های بیمه مرکزی علیه دولت و دانش بنیان ها ادامه دارد