مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مرداد 1401 ساعت 11:322022-08-16سياسي

عزمی که برای بازگشت سروان به طبیعت جزم است


بررسی ها نشان می دهد با توجه به مجموعه اقدامات انجام شده در خصوص حل معضل پسماند سراوان توسط دولت در گیلان، مردم این منطقه بسیار امیدوارند تا پایان سال 1401 وعده دولت محقق و سراوان به دامن طبیعت باز گردد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، گیلان یکی از استان های سرسبز و گردشگرپذیر در کشور است که هرساله مسافران بسیاری را به این استان جذب می کند.

با توجه به اینکه استان گیلان در شمال ایران با مواهب و نعمت های زیبای خدادادی نظیر دریا، جنگل و مناطق و مناظر کوهپایه ای و جلگه ای، از دیرباز به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگران و مسافران داخلی و خارجی شناخته شده است، شکل گیری کوهی از زباله همچون سراوان چهره ای دردناک بر گردشگری این استان گذاشته است.

تولید 2100 تن زباله در رشت بر اساس آمارهای موجود روزانه نزدیک به دو هزار و 100 تُن زباله در مناطق شهری و روستایی گیلان تولید می شود و در این میان بیشترین تولید زباله در روز، مربوط به کلانشهر رشت است.

تمامی زباله های تولید شده در شهر رشت بیش از 30 سال است که وارد سراوان شده و کوهی از زباله و شیرابه های عظیم در این منطقه ایجاد کرده است.

ورود شیرابه های پسماند سراوان به رودخانه های زرجوب و گوهر رود و همچنین ورود آن به تالاب انزلی سبب شد سال گذشته آیت الله رییسی رییس جمهور و وزیر کشور در سفر به استان گی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزمی که برای بازگشت سروان به طبیعت جزم است

عزمی که برای بازگشت سروان به طبیعت جزم است