مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مرداد 1401 ساعت 10:322022-08-16اقتصادي

محاکمه متهمان پرونده کثیرالشاکی خودرویی در دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی


جلسه محاکمه متهمان یکی از پرونده های کثیرالشاکی مفاسد کلان اقتصادی ناظر بر شرکت های خودرویی در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلال گران در نظام اقتصادی برگزار شد.

- این پرونده پس از اعلام شکایت بیش از 200 نفر از متقاضیان خرید خودرو هیبریدی اعم از راننده تاکسی و شخصی و اعلام جرم ضابطین علیه شرکت واردکننده خودروهای هیبریدی تشکیل شد و در ادامه اقدامات تعقیبی دادستان به عنوان مدعی العموم علیه شرکت مذکور، مدیران آن و شرکت های مرتبط انجام شد.

تحقیقات مقدماتی و گزارشات واصله در این پرونده حکایت از آن دارد که این شرکت به پیش فروش معادل دو برابر مجوز صادره اقدام کرده و علاوه بر آن مدیران این شرکت با ایجاد شرکت واسط صوری در خارج از کشور و صدور فاکتور با قیمت ساختگی به نام شرکت های واسط در خارج از کشور موجبات افزایش حدود 30 درصد قیمت ارزی خودروهای مذکور را فراهم کرده اند.

تحقیقات موجود در پرونده حاکی از آن است که متهمان به بهانه های دیگر در زمان تحویل مدارک و یا پلاک با خود خودرو وجوه دیگری را از شکات اخذ کرده اند و بعضا خودوریی تحویل شکات نشده است.

اتهامات متهمان این پرونده دائر بر اخلال در توزیع مایحتاج عمومی از طریق گران فروشی نیازمندی های عمومی، تحصیل مال از طریق نامشروع به مبلغ بیش از 150 میلیارد تومان در خصوص فروش بیش از 2100 دستگا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محاکمه متهمان پرونده کثیرالشاکی خودرویی در دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی

محاکمه متهمان پرونده کثیرالشاکی خودرویی در دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی