مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مرداد 1401 ساعت 10:272022-08-16بين الملل

ترامپ: خروج از افغانستان، تحقیر آمیزترین رویداد تاریخ آمریکا بود


رییس جمهور پیشین آمریکا، با تحقیرآمیز توصیف کردن عقب نشینی نظامی این کشور از افغانستان، گفت 85 میلیارد دلار از بهترین سلاح های جهان را در آنجا رها کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا گفت کشورش به دلیل تصمیم عجولانه و بی برنامه جو بایدن همتای کنونی خود برای خروج از افغانستان، به شکل بی سابقه ای تحقیر شد.

ترامپ طی بیانیه ای در سالگرد عقب نشینی نظامی آمریکا از افغانستان، اظهار داشت که پس از اینکه بایدن دستور خروج از افغانستان را صادر کرد، ارتش آمریکا نیز 85 میلیارد دلار از بهترین تسلیحات جهان را در این کشور رها نمود.

به نوشته رسانه های آمریکایی، وی در این بیانیه توضیح داد: فاجعه ای که دقیقا یک سال پیش در افغانستان رخ داد؛ شرم آورترین و تحقیرآمیزترین رویداد در تاریخ ایالات متحده بود.

البته اصل خارج شدن [از افغانستان] را نمی گویم، چون در هر حال من کسی بودم که تعداد سربازانمان را در آنجا به دو هزار نفر کاهش داده و تدارکات برای عقب نشینی را فراهم کردم؛ بلکه نحوه خروج را می گویم .

ترامپ ضمن اشاره به کشته شدن 13 نظامی آمریکایی حین روند خروج از افغانستان، افزود: علاوه بر این، ما بسیاری از آمریکایی ها را در آنجا رها کردیم و بهترین سلاح های جهان را به ارزش بیش از 85 میلیارد دلار به دشمن دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترامپ: خروج از افغانستان، تحقیر آمیزترین رویداد تاریخ آمریکا بود

ترامپ: خروج از افغانستان، تحقیر آمیزترین رویداد تاریخ آمریکا بود