مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مرداد 1401 ساعت 10:172022-08-16اجتماعي

ترویج فرهنگ کتابخوانی آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد


فرماندار شهرستان سنندج با اشاره به نقش مهم کتاب در جامعه، گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نهادینه سازی فرهنگ مطالعه سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، حسن عسکری صبح امروز در نخستین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سنندج در سال جاری که با حضور اعضای انجمن در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: بخش زیادی از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی در نتیجه بی توجهی به کتاب و پایین بودن سرانه مطالعه است.

وی با بیان اینکه کتاب ابزار انتقال اندیشه ها و افکار به نسل های آینده است، افزود: یکی از مظاهر مهم فرهنگی در هر جامعه ای میزان اهمیت دادن به کتاب و کتابخوانی است.

عسکری نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی را وظیفه ای همگانی عنوان کرد و گفت: دستگاه هایی مانند کتابخانه های عمومی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش، شهرداری، شوراهای اسلامی و همچنین سازمان های مردم نهاد در این زمینه نقش مهمی دارند.

فرماندار شهرستان سنندج بیان کرد: فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید از دوران کودکی در فرد نهادینه شود و توجه به این امر مهم، جامعه را به سمت و سوی آینده ای روشن سوق می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترویج فرهنگ کتابخوانی آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد

ترویج فرهنگ کتابخوانی آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد