مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مرداد 1401 ساعت 00:172022-08-15پزشكي

گذر از قله موج هفتم کووید 19/ احتمال کاهشی شدن روند بیماری


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک به نقل از وب دا مرکزی، نادر زرین فر اظهار کرد: گذر از قله موج هفتم کرونا به منزله اتمام کرونا نیست و تجربه های 2 سال اخیر نشانگر اثبات این ادعا است.

وی تأکید کرد: بیشترین مرگ و میر ناشی از ابتلا به زیر سویه جدید امیکرون در کشورهای استرالیا، نیوزلند و ژاپن به ثبت رسیده است.

دانشیار بیماری های عفونی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی خاطر نشان کرد: دلایل عمده این مرگ و میر بالا، فرار ایمنی سنگین BA5، قدرت انتشار بالای آن، رها کردن و عادی انگاری پروتکل های بهداشتی است؛ گمان اینکه همه چیز تمام شده و برداشتن قوانین اجباری پیشگیری و کنترل عفونت و عدم توجه به درمان زودرس بیماری با داروهای موجود آنتی وایرال در مبتلایان مزید بر علت شد.

زرین فر یادآور شد: تجربیاتی که در طول این هفت پیک کرونا به دست آمده است نشان می دهد که ویروس همچنان قابلیت جهش دارد و ممکن است در پاییز سال جاری همچنان با موج بعدی درگیر شویم.

وی اضافه کرد: علیرغم فرار ایمنی ویروس، مسئله واکسیناسیون از اهمیت ویژه ای برخوردار است چراکه واکسیناسیون یکی ایمنی نسبی را به صورت جمعی ایجاد و شدت بیماری و گردش ویروس را در جامعه کمتر می کند از این رو یک امر تأثیرگذار می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گذر از قله موج هفتم کووید 19/ احتمال کاهشی شدن روند بیماری

گذر از قله موج هفتم کووید 19/ احتمال کاهشی شدن روند بیماری