مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مرداد 1401 ساعت 18:322022-08-15سياسي

عدم تحقق 70 درصد اهداف برنامه ششم توسعه


در بررسی عملکرد قانون برنامه ششم توسعه اهداف قانونگذار در 30 درصد احکام محقق، در 48 درصد احکام بخشی از اهداف محقق شده و در 22 درصد احکام اهداف قانونگذار محقق نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، محسن پیرهادی نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به ارزیابی 520 ماده، جز و بند قانون برنامه ششم توسعه، اظهار داشت: متاسفانه به جای رویکرد مسئله محور و توسعه ای، نام مجموعه ای از آمال و آرزوهای همه پسند را برنامه ریزی جامع  گذاشته ایم.

نبود مطالعات آماری متقن و به روز، عدم برنامه ریزی درست، فقدان منابع مالی لازم و متناسب، عدم هماهنگی بین بخشی و عدم تصویب آیین نامه ها، دستورالعمل ها و سایر مقررات قانونی مرتبط با احکام یادشده، نگاه سیاستی کلی به موضوع به جای تدوین مواد عمل گرایانه، وجود یک نگاه آرمانی به برنامه و در نهایت تحریم های بین المللی و عدم توجه به ظرفیت های مشارکتی مردم و سازمان های مردم نهاد از جمله دلایل این عدم توفیق  در تحقق برنامه ششم توسعه و فاصله قابل توجه با اهداف تعیین شده است.

وی ادامه داد: یکی از وظایفی که این روزها متوجه مجلس یازدهم است و پیش بینی می شود زمان زیادی از نمایندگان و جلسات علنی مجلس را به خود اختصاص دهد، تدوین و تصویب برنامه هفتم توسعه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم تحقق 70 درصد اهداف برنامه ششم توسعه

عدم تحقق 70 درصد اهداف برنامه ششم توسعه