مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مرداد 1401 ساعت 15:322022-08-15سياسي

مطب هایی که تجهیزات و داروی سقط جنین دارند تعطیل می شوند


رییس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده مجلس، نسبت به تعطیلی مطب هایی که تجهیزات و داروی سقط جنین داشته باشند، هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، امیرحسین بانکی پور، در همایش کشوری تبیین نقش ماما در دستیابی به اهداف قانون جوانی جمعیت ، اظهار داشت: جوانی جمعیت نه تنها یک مزیت بلکه یک ضرورت و یک فوریت جدی است تا کشور را از ابربحران پیری جمعیت نجات دهیم.

وی به سیاست تعدیل جمعیت که طی سالیان متمادی در کشور اجرا شد، اشاره و تاکید کرد: ماماها در این سیاست مورد بی مهری و بی توجهی قرار گرفتند.

بانکی پور با بیان اینکه باید به قشر ماما توجه جدی شود، گفت: در قانون، حمایت و توجه از ماماهای کشور دیده شده است اما در عین حال باید از فرصت قرارگاه جوانی جمعیت استفاده شود و هر بخش از مواد قانون که در مورد حمایت از ماماها اجرایی نشده باید در خود قرارگاه جوانی جمعیت حل شود.

وی از وزرات بهداشت خواست تا از هم اکنون برای اخذ اعتبارات لازم جهت ارتقا و بهبود خدمات مامایی برای درج در بودجه 1402 رایزنی کند.

بانکی پور بر ضرورت توجه جدی به مامایی در برنامه پنج ساله هفتم توسعه تاکید و تصریح کرد: نرخ باروری در سیاست های برنامه پنج ساله هفتم 2.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مطب هایی که تجهیزات و داروی سقط جنین دارند تعطیل می شوند

مطب هایی که تجهیزات و داروی سقط جنین دارند تعطیل می شوند