مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مرداد 1401 ساعت 15:222022-08-15بين الملل

حامد کرزی: مردم افغانستان از حضور 20 ساله آمریکا متضرر شدند


مردم افغانستان همواره از حضور نیروهای خارجی از جمله نظامیان آمریکا در کشورشان طی 20 سال گذشته متضرر شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، حامد کرزی ، رییس جمهور سابق افغانستان در گفت وگو با یک رسانه هندی به سوالاتی در خصوص تحولات افغانستان طی یک سال گذشته پاسخ داد.

  وی گفت: اگرچه طی یکسال گذشته خشونت در افغانستان کاهش یافته و مردم کمتری نسبت به گذشته جان خود را از دست داده اند، اما افغانستان در طول 20 سال گذشته و بخصوص سال قبل با مشکلات اقتصادی و مهاجرت نخبگان از این کشور مواجه بوده است.

  رییس جمهور سابق افغانستان تاکید کرد که به جز موضوع امنیت در سایر موارد مشکلات فراوانی وجود داشته و تنها راه حل این موضوعات تشکیل دولت فراگیر و حاکمیت قانون است.

این سیاستمدار افغانستانی همچنین درباره به رسمیت شناختن طالبان نیز گفت: برای پذیرش جهانی ابتدا باید طالبان در داخل با رعایت حقوق مردم از جمله بازگشایی مدارس دخترانه و تشکیل دولت فراگیر مقبولیت مردمی کسب کند و سپس در عرصه جهانی نیز به رسمیت شناخته خواهد شد.

  کرزی در مورد نقش آمریکا در افغانستان نیز گفت: من همواره با حضور آمریکا به دلیل تلفات غیرنظامیان و سیاست غیرشفاف این کشور در مبارزه با تروریسم مخالف بودم، اما همزمان تاکید کردم که ما نیاز داریم با تمام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حامد کرزی: مردم افغانستان از حضور 20 ساله آمریکا متضرر شدند

حامد کرزی: مردم افغانستان از حضور 20 ساله آمریکا متضرر شدند