مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مرداد 1401 ساعت 14:022022-08-15بين الملل

عراق سیستم مبادله پیام های هوانوردی با همسایگان را فعال کرد


مسئولین ناوبری هوایی عراق از راه اندازی سیستم مبادله پیام های هوانوردی بین فرودگاه های عراق با فرودگاه های بین المللی کشورهای همسایه عراق خبر دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق(واع )، شرکت عمومی خدمات ناوبری هوایی عراق از تکمیل و فعال سازی سامانه مدرن AMHS برای تبادل تلگرام بین فرودگاه های عراق و فرودگاه های کشورهای همسایه پس از تلاش های فراوان خبر داد.

نزار ابراهیم الزیادی مدیرکل این شرکت در اظهاراتی گفت: در راستای تحقق اهداف ناصر حسین الشبلی، وزیر حمل و نقل عراق برای توسعه زیرساخت های سیستم ارتباطات هوایی، اداره ارتباطات هوانوردی، بخش AFTN، فعال سازی سامانه مدرن AMHS  را برای پردازش پیام های هوایی پس از هشت سال تلاش متوالی توسط کمیته ناظر بر این پروژه به انجام رساندند.

وی افزود: کار این پروژه در سال 2014 و در چند مرحله آغاز شد و امروز ثمره تلاش ها با تکمیل آن با همکاری شرکت کانادایی IDS به دست آمد.

مدیر بخش ارتباطات و مخابرات هوانوردی گفت: این سامانه یکی از پروژه های مهم، ضروری و حیاتی برای ارتباط تمامی فرودگاه های عراق با فرودگاه های بین المللی برای تبادل پیام از طریق یک سامانه مدرن در چارچوب الزامات سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو) محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عراق سیستم مبادله پیام های هوانوردی با همسایگان را فعال کرد

عراق سیستم مبادله پیام های هوانوردی با همسایگان را فعال کرد