مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مرداد 1401 ساعت 12:022022-08-15سياسي

عدم اعلام نتایج آزمون وکالت ظلم به حقوق داوطلبان است


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه علی رغم حمایت هایی که در خصوص اقدام داوطلبانه مرکز وکلای قوه قضاییه داشتیم، - علی خضریان نماینده مردم تهران در در پاسخ به استعلام کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در زمان بررسی قانون تسهیل در صحن علنی اعلام کرده بود که نمی توان با استفاده از نمرات خام دروس مختلف، افراد را با یکدیگر مقایسه کرد؛ لذا، بحث تبدیل نمرات خام به نمرات تراز مطرح می شود که این امر با استفاده از روش های آماری انجام می گیرد.

خضریان در ادامه با اشاره به موضع رسمی معاون اول محترم قوه قضاییه، گفت: معاون اول محترم قوه قضاییه هم به این نکته اشاره کردند که مرجع تخصصی برگزاری و اعلام نتایج آزمون وکالت، سازمان سنجش آموزش کشور است.

ما نیز در دو مرحله، هم در زمان بررسی قانون تسهیل در صحن علنی و هم بعد از حواشی اخیر از سازمان سنجش استعلامات لازم را اخذ کردیم.

جالب است که این سازمان اعلام کرده است که بر اساس نمرات خام یا درصدهای داوطلبان نمی توان آن ها را با هم مقایسه کرد و حتما باید از نمرات تراز استفاده کرد.

همچنین این سازمان تاکید نموده که در آزمون های سال های گذشته کانون وکلا نیز مبنا نمره تراز بوده که به روش آزمون سراسری محاسبه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم اعلام نتایج آزمون وکالت ظلم به حقوق داوطلبان است

عدم اعلام نتایج آزمون وکالت ظلم به حقوق داوطلبان است