مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مرداد 1401 ساعت 11:472022-08-15سياسي

همکاری و توسعه روابط محور دیدار مقامات ترکمنستان و ایران


مقامات ترکمنستان در دیدارهای دوجانبه ای با وزیر راه و شهرسازی و معاون اقتصادی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، چشم انداز همکاری ها در حوزه حمل و نقل را بررسی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، در آستانه کنفرانس وزیران حمل و نقل کشورهای در حال توسعه محصور در خشکی به میزبانی ترکمنستان در آوازه مقامات ترکمن با روسای هیئت ها و نمایندگان عالی رتبه کشورها و سازمان های بین المللی شرکت کننده در کنفرانس دیدار دو جانبه داشتند.

در این کنفرانس که میزبان اصلی آن محمد خان چاکیف رییس سازمان حمل و نقل ترکمنستان است حدود 40 کشور از سازمان ملل، انجمن های منطقه ای و زیر منطقه ای، موسسات مالی گرد هم آمدند.

در جلسات کاری در هتل برکارار آوازه، نه تنها موضوعات مرتبط با اجلاس، بلکه موضوعات تعامل گسترده تر در مسیر حمل و نقل و هم در سایر زمینه ها بررسی شد.

به ویژه، رشید مرداف ، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه، با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و مهدی صفری معاون اقتصادی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرد.

وی همچنین با دولگان دامدین اودوم ، مدیر اجرایی اتاق فکر بین المللی برای کشورهای در حال توسعه محصور در خشکی و ایگلی حسنی ، هماهنگ کننده مسائل اقتصادی و زیست محیطی سازمان امنیت و همکاری اروپا، دید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری و توسعه روابط محور دیدار مقامات ترکمنستان و ایران

همکاری و توسعه روابط محور دیدار مقامات ترکمنستان و ایران