موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - افزايش حقوق - افزايش حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - نعيمه نظام دوست - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - كميسيون اجتماعي - مستمري بگيران - جودوي قهرماني جهان - كلانشهر كرمانشاه - فيلم فصل فراموشي فريبا - صادق آملي لاريجاني - سامانه ضد تگرگ - فاز دوم هدفمندي يارانه ها - ديپلمه هاي نظري - قطعات كامپيوتر - سيدمجيد حسيني - شركت شهرك هاي صنعتي البرز - شادي مردم ايران - روسكومنادزور - سريعترين خودروها

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مرداد 1401 ساعت 10:322022-08-15اقتصادي

بررسی عملکرد مقایسه ای حوزه نشر/ چاپ کتاب کم شد، قیمت ها 40 درصد گران تر


آمار نشر در بازه زمانی فرودین تا امروز در مقایسه با بازه مشابه سال گذشته از کاهش یک هزار و 540 عنوانی در حوزه های کودک و نوجوان و ادبیات حکایت دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، بررسی عملکرد حوزه نشر و ادبیات در چند ماه گذشته از سال جاری در قیاس سال گذشته می تواند روند این حوزه را در ابعاد مختلف به نمایش بگذارد.

به همین دلیل با توجه به آمار خانه کتاب در سال گذشته و امسال، دو بخش مهم حوزه نشر، شامل ادبیات و را مورد بررسی قرار داده ایم.

کاهش چاپ یک میلیون نسخه ای کتاب در حوزه ادبیات! از فروردین ماه سال گذشته تا 22 مرداد 1400 تعداد عناوینی که در خانه کتاب ثبت شدند، 6 هزار و 137 عنوان است که از عدد مذکور 4 هزار و 259 عنوان تألیفی و یک هزار و 878 عنوان آثار ترجمه ای بوده است.

امسال 5 هزار و 240 عنوان به طور کلی ثبت و به ترتیب 3 هزار و 137 عنوان تألیفی و 2 هزار و 607 عنوان ترجمه ای در خانه کتاب ثبت شده است.

 آمار به طورکلی نشان دهنده کاهش عناوین در بازه امسال نسبت به سال گذشته است و به طور جزء افزایش نرخ آثار ترجمه ای نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.

افزایش نرخ آثار ترجمه ای با کاهش آثار تألیفی همراه است.

اگر رشد آثار ترجمه ای به همین منوال پیش برود، بدنه نحیف ادبیات را شکست خواهد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی عملکرد مقایسه ای حوزه نشر/ چاپ کتاب کم شد، قیمت ها 40 درصد گران تر

بررسی عملکرد مقایسه ای حوزه نشر/ چاپ کتاب کم شد، قیمت ها 40 درصد گران تر