مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مرداد 1401 ساعت 08:172022-08-15اقتصادي

بافت تاریخی شهر سنندج بازنگری می شود/ احداث بازارچه دائمی صنایع دستی


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از بازنگری بافت تاریخی شهر سنندج خبرداد و گفت: بازارچه دائمی صنایع دستی در سنندج احداث می شود.

- یعقوب گویلیان در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با اشاره به بافت و میراث تاریخی کردستان اظهار کرد: وجود بنا های تاریخی در کردستان بیانگر هویت، اصالت و پیشینه فرهنگی و تمدنی این استان است.

وی تلاش هرچه تمام برای حفظ و نگهداری بناهای تاریخی را ضروری دانست و افزود: در راستای احیای بناهای تاریخی اقدامات ویژه ای در سال گذشته انجام شده است.

به گفته وی، بیش از 6 میلیارد تومان برای احیای بناهای تاریخی استان تخصیص، 5 بنای تاریخی به بخش خصوصی واگذار و چهار بنای تاریخی تملک و خریداری شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان خاطرنشان کرد: با وجود فشارهای زیاد برای واگذاری عمارت خسروآباد، مجوز تبدیل این بنای تاریخی به کاخ موزه را اخذ کردیم و  مسجد دارالاحسان سنندج به عنوان موزه مسجد مدرسه افتتاح شد.

گویلیان افزود: تیمچه حاج شهباز بیجار نیز با هدف نمایش و عرضه  فرش های نفیس بیجار به سرای گلیم تبدیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان تصریح کرد: غار باستانی کرفتو برای ثبت جهانی معرفی شده و کارهای مربوط به آن در حال پیگیری است، امیدواریم این اثر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بافت تاریخی شهر سنندج بازنگری می شود/ احداث بازارچه دائمی صنایع دستی

بافت تاریخی شهر سنندج بازنگری می شود/ احداث بازارچه دائمی صنایع دستی