مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مرداد 1401 ساعت 20:422022-08-14سياسي

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: تراز تجاری کشور در سه ماهه امسال مثبت شده است


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت تراز تجاری کشورمان در سه ماه اول امسال مثبت شده و امیدواریم این روند استمرار پیدا کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمدرضا پورابراهیمی داورانی رییس کمیسیون اقتصادی در کشورمان اهمیت بیشتری پیدا کرد موضوع احداث راه آهن رشت - آستارا که سریعا امکان ایجاد کریدور را برای ما فراهم می کند در دستور کار قرار بگیرد تا با این اولویت بتوانیم پشتیبانی را در حوزه صادرات محصولات فراهم کنیم.

  رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: موضوع سوم در خصوص تنظیم بازار بود، چرا که یکی از چالش های اساسی ما در حوزه صادرات اقدامات نابه هنگامی است که در مصوبات تنظیم بازار کشور رقم می خورد.

به عنوان مثال در شرایطی که عملاً امکان صادرات محصولات فولادی فراهم بود، شاهد تصمیماتی هستیم که جلوی صادرات آن گرفته شد و در نهایت هزینه های سنگینی را نیز به کشور تحمیل کرد.

همچنین در حوزه محصولات کشاورزی که هنگام انجام تعهدات ما به طرف مقابل بود و آن ها به تهیه محصولات از کشورمان حساب باز کرده و برنامه ریزی بلند مدت داشتند و نمی توانند برای مدت سه ماه محصولات را از جای دیگر تهیه کنند؛ لذا عدم ایفای تعهدات به دلیل سیاست هایی که در بخش تنظیم بازار اتفاق می افتد و در برخی مواقع صادرات محصول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: تراز تجاری کشور در سه ماهه امسال مثبت شده است

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: تراز تجاری کشور در سه ماهه امسال مثبت شده است