مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مرداد 1401 ساعت 19:122022-08-14پزشكي

دانشگاه علوم پزشکی: موردی از فوتی عقرب گزیدگی در هرمزگان گزارش نشده


در روستاهای چاهنان بخش سندرک که این روزها برخی رسانه ها از هجوم عقرب ها به آن سخن می گویند، از ابتدای امسال تاکنون تنها 12 مورد عقرب گزیدگی ثبت شده و هیچ مورد فوتی تاکنون اعلام نشده است.

- با توجه به خطر مرگ در پی گزش این حشره، کارشناسان بر اقدام درمانی صحیح و سریع در این خصوص تاکید دارند.

  مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان داشت: اگر بیمار عقرب گزیده در اسرع وقت به پزشک مراجعه نکند، به نوعی شانس درمان کامل را از دست می دهد و هر چه زمان بیشتری بگذرد، به دلیل نفوذ سم در جریان خون با خطر مرگ مواجه می شود.

  فاطمه نوروزیان بیان داشت: تورم موضعی، حساسیت و سوزش، بی قراری، تاری دید، تنگی نفس و افزایش تعریق و ترشح بزاق از علائم عقرب گزیدگی است و فرد عقرب گزیده باید در اسرع وقت به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کند.

  وی تصریح کرد: با توجه به آمار بالای گزش ناشی از عقرب در هرمزگان، تمام مرکزهای بهداشتی درمانی در استان، دارای سرم ضد عقرب هستند و در مواقع ضروری و مراجعه بیمار جهت درمان از این سرم استفاده می شود و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

  نوروزیان درخصوص اقدام های ضروری در فاصله زمانی انتقال بیمار به مراکز درمانی، گفت: باید عضو عقرب زده را تا جایی که ممکن است ثابت یا بی حرکت نگاه داشته و پایین تر از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاه علوم پزشکی: موردی از فوتی عقرب گزیدگی در هرمزگان گزارش نشده

دانشگاه علوم پزشکی: موردی از فوتی عقرب گزیدگی در هرمزگان گزارش نشده