مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مرداد 1401 ساعت 15:522022-08-14سياسي

تصمیمات مجمع برای فعالیت های صندوق توسعه ملی در برنامه هفتم توسعه


مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه صبح امروز که به ریاست آیت الله آملی لاریجانی و با حضور رییس قوه قضاییه، دبیر و اعضای مجمع برگزار شد، به بحث و بررسی درباره سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، این جلسه به ادامه بحث و بررسی در خصوص بند مربوط به ماموریت ها و نقش صندوق توسعه ملی در برنامه هفتم گذشت.

در این جلسه که با حضور وزیر صنعت و معدن و تجارت، رییس و معاون سازمان برنامه و بودجه، روسای کمیسیون های برنامه و بودجه و اقتصاد، صنایع و معادن و رییس مرکز پژوهش های مجلس و معاون صندوق توسعه ملی برگزار شد، موارد دیگری از سیاست های کلی مربوط به صندوق توسعه ملی مورد بحث قرار گرفت و از تصویب اعضاء مجمع گذشت از جمله: افزایش و تقویت منابع صندوق توسعه ملی از طریق سرمایه گذاری در داخل و خارج کشور، خرید سهام، سپرده گذاری و مشارکت (با سهم کمتراز50درصد) با بخش خصوصی و تعاونی در طرح ها و پروژه های زیرساختی و توسعه ای دارای بازده مناسب مشروط بر آنکه به بنگاه داری و توسعه تشکیلات صندوق منجر نشود تصویب شد.

در ادامه جلسه، ماده دیگری مربوط به رابطه حساب های صندوق با بانک مرکزی به بحث گذاشته شد و استقلال مصارف صندوق توسعه ملی از تکالیف بودجه ای و قوانین عادی و استقلال مدیریت حساب های آن از بانک مرکزی به تصویب اعضا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصمیمات مجمع برای فعالیت های صندوق توسعه ملی در برنامه هفتم توسعه

تصمیمات مجمع برای فعالیت های صندوق توسعه ملی در برنامه هفتم توسعه