مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مرداد 1401 ساعت 13:022022-08-14سياسي

کشورهای جهان اسلام، مقصد پرچم های عزای محرم مشهد


حسین امیر کلالی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد، در گفت وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهارکرد: تولیدات هنر پرچم دوزی محرم تا کشورهای آسیای میانه، کشورهای حاشیه خلیج فارس، عراق، کویت، افغانستان و پاکستان صادر می شود.

وی با بیان اینکه در بحث صنایع دستی بیش از 2500 مجوز فعالیت در این حوزه به صورت انفرادی(مشاغل خانگی) و بصورت کارگاهی صادر شده است، افزود: 86 رشته صنایع دستی فعال در مشهد داریم که یکی از آن رشته ها پرچم دوزی می باشد، این هنر در ایام محرم و صفر از رونق بیشتری برخوردار است.

  رییس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی مشهد، با اشاره به اینکه در این راستا پروانه های فعالیت لازم را برای تولید کنندگان صادر می کنیم، ادامه داد: ارائه تسهیلات بانکی و حمایت های بیمه ای در چهارچوب وظایف این سازمان برای هنرمندان پرچم دوزی تعریف شده است.

امیرکلالی با بیان اینکه این پرچم ها به صورت مناسبتی و یا به صورت هنر های خاص در طول سال در مشهد دوخته میشود، اظهار کرد: از بین 86 رشته صنایع دستی فعال در مشهد هشت رشته مانند انگشترسازی، پرچم دوزی، هنر سنگ هرکاره، سنگ تراشی و.

مربوط به بحث زیارت می شود.

  وی با اشاره به اینکه بیش از 250 کارگاه گلدوزی فعال در مشهد داریم، افزود: 30 واحد از این مجموعه در حال گلدوزی پارچه های عزای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشورهای جهان اسلام، مقصد پرچم های عزای محرم مشهد

کشورهای جهان اسلام، مقصد پرچم های عزای محرم مشهد