مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مرداد 1401 ساعت 13:022022-08-14بين الملل

وقتی دل نگرانی برای رشدی مرتد، دغدغه مقامات غربی می شود


مقام های غربی که کشورهایشان با انواع و اقسام بحران ها از جمله بحران انرژی دست و پنجه نرم می کنند، این روزها ظاهرا دغدغه ای جز وضعیت جسمانی یک نویسنده هتاک و مرتد ندارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مقام های غربی در واکنش به حمله اخیر به سلمان رشدی که با نوشتن کتاب موهن آیات شیطانی احساسات بیش از یک میلیارد مسلمان را جریحه دار کرد، بار دیگر ادعاهای دروغین خود در حمایت از آزادی بیان را با ابراز همبستگی با این نویسنده مرتد تکرار کردند.

جمعه (21 آبان ماه) منابع خبری گزارش دادند سلمان رشدی نویسنده مرتد موهن به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص) هنگامی که قصد سخنرانی در نیویورک را داشت هدف حمله واقع شد.

 شاهدان عینی گزارش دادند مردی به سمت وی حمله ور شد و او را با مشت یا چاقو هدف قرار داد.

  پلیس نیویورک در بیانیه بامداد شنبه خود تایید کرد که سلمان رشدی دست کم یک بار از ناحیه گردن و یک بار از ناحیه شکم هدف ضرب چاقو قرار گرفت.

از وضعیت سلمان رشدی که 75 سال دارد اطلاعات زیادی مخابره نشد و رویترز گزارش داد که او به دلیل اصابت دست کم یک ضربه چاقو به گردن و یک ضربه به شکم تحت عمل جراحی قرار گرفت.

بعدها در خبرها گفته شد که کبد سلمان رشدی آسیب دیده، اعصاب بازو و چشمش قطع شده و احتمال از دست دادن یک چشم آسیب دیده او وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی دل نگرانی برای رشدی مرتد، دغدغه مقامات غربی می شود

وقتی دل نگرانی برای رشدی مرتد، دغدغه مقامات غربی می شود