مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مرداد 1401 ساعت 12:272022-08-14سياسي

شورای عالی قضایی عراق: صلاحیت انحلال پارلمان را نداریم


شورای عالی قضایی عراق اعلام کرد این نهاد صلاحیت انحلال پارلمان این کشور را ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شورای عالی قضایی عراق امروز (یک شنبه) بعد از جلسه ای درباره بررسی وضعیت سیاسی بغداد و رسیدگی به درخواست سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر اعلام کرد که این نهاد صلاحیت انحلال پارلمان را ندارد.

خبرگزاری رسمی دولت عراق واع گزارش داد: شورای عالی قضایی امروز تاکید کرد که قدرت انحلال مجلس نمایندگان را ندارد و از همه احزاب خواست که قوه قضاییه را وارد خصومت ها و رقابت های سیاسی خود نکنند .

شورای عالی قضایی عراق در بیانیه ای اعلام کرد: شورا امروز درخواست آقای مقتدی الصدر را در خصوص انحلال مجلس نمایندگان مورد بحث و بررسی قرار داد و مشخص شد که شورای قضایی با وی در تشخیص واقعیت های سلبی سیاسی در کشور و نقض مداوم قانون اساسی موافق است؛ روندی که خود را با عدم انتخاب رییس جمهور و نخست وزیر و تشکیل دولت در دوره های زمانی معین و قانونی خود را نشان داد .

در ادامه این بیانیه آمده است: این یک وضعیت غیرقابل قبول است و باید به آن پرداخته شود تا تکرار نشود؛ این همان چیزی است که رییس شورای عالی قضایی در چند نوبت تشخیص داده و با پیشنهاد اصلاح برخی از موارد مربوط به قانون اساسی، راهکارهای لازم را برای جلوگیری از تکرار آن در آین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای عالی قضایی عراق: صلاحیت انحلال پارلمان را نداریم

شورای عالی قضایی عراق: صلاحیت انحلال پارلمان را نداریم