مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مرداد 1401 ساعت 12:022022-08-14سياسي

کشورهای جهان اسلام، مقصد پرچم های عزای محرم مشهد


رییس اداره میراث فرهنگی مشهد، گفت: هنر پرچم دوزی با قدمت بیش از صد سال در این شهر، پرچم های عزای محرم را دوخته و علاوه بر شهرهای ایران به کشورهای جهان اسلام نیز صادر می کند.

- حسین امیر کلالی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد، در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: تولیدات هنر پرچم دوزی محرم تا کشورهای آسیای میانه، کشورهای حاشیه خلیج فارس، عراق، کویت، افغانستان و پاکستان صادر می شود.

وی با بیان اینکه در بحث صنایع دستی بیش از 2500 مجوز فعالیت در این حوزه به صورت انفرادی(مشاغل خانگی) و بصورت کارگاهی صادر شده است، افزود: 86 رشته صنایع دستی فعال در مشهد داریم که یکی از آن رشته ها پرچم دوزی می باشد، این هنر در ایام محرم و صفر از رونق بیشتری برخوردار است.

  رییس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی مشهد، با اشاره به اینکه در این راستا پروانه های فعالیت لازم را برای تولید کنندگان صادر می کنیم، ادامه داد: ارائه تسهیلات بانکی و حمایت های بیمه ای در چهارچوب وظایف این سازمان برای هنرمندان پرچم دوزی تعریف شده است.

امیرکلالی با بیان اینکه این پرچم ها به صورت مناسبتی و یا به صورت هنر های خاص در طول سال در مشهد دوخته میشود، اظهار کرد: از بین 86 رشته صنایع دستی فعال در مشهد هشت رشته مانند انگشترسازی، پرچم دوزی، هن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشورهای جهان اسلام، مقصد پرچم های عزای محرم مشهد

کشورهای جهان اسلام، مقصد پرچم های عزای محرم مشهد