مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مرداد 1401 ساعت 10:172022-08-14سياسي

پایش بخش حقیقی اقتصاد ایران در تیرماه 1401 توسط مرکز پژوهش های مجلس


مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی به پایش بخش حقیقی اقتصاد ایران در تیرماه 1401 پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس ، دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی به پایش بخش حقیقی اقتصاد ایران در تیرماه 1401 پرداخت.

در این گزارش بیان شده: تحلیل روند رشد بخش صنعت از جنبه های مختلف، عاملی کلیدی در تحلیل های خُرد و کلان اقتصادی و یکی از ارکان تصمیم گیری در حوزه اقتصاد است.

شاخص تولید بخش صنعت به دلیل تأثیر نوسانات سطح فعالیت صنعت بر بخش های دیگر اقتصاد، به عنوان یک شاخص مهم اقتصادی کوتاه مدت مورد استفاده قرار می گیرد.

در ادامه این گزارش آمده: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی به صورت ماهیانه شاخص تولید، فروش و قیمت شرکت های بورسی را محاسبه می کند.

اهمیت این شاخص به روز، برای اقتصاد ایران که تحولات زیادی دارد بیشتر خواهد بود، چراکه بازخورد شوک های وارده به اقتصاد ایران و واکنش های سیاست گذاران باید در تواتر کمتر از فصل مورد رصد قرار گیرد؛ این در حالی است که آمار رسمی بخش حقیقی به صورت فصلی و با تأخیر ارائه می شود.

در این گزارش تصریح شده: طی تیرماه 1401، شاخص تولید شرکت های صنعتی بورسی نسبت به ماه مشابه سال قبل با افزایش 8/5 درصدی و نسبت به ماه قبل با کاهش 5/2 درصدی مواجه شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایش بخش حقیقی اقتصاد ایران در تیرماه 1401 توسط مرکز پژوهش های مجلس

پایش بخش حقیقی اقتصاد ایران در تیرماه 1401 توسط مرکز پژوهش های مجلس