مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مرداد 1401 ساعت 09:522022-08-14اقتصادي

طرز تهیه پلو مخلوط مجلسی


پلو مخلوط با قلقلی مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده است که با رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پلو مخلوط با قلقلی مرغ در ادامه با ما همراه باشید.

- برای تهیه پلو مخلوط با قلقلی مرغ خوشمزه در ابتدای کار گوشت سینه و ران مرغ را جدا کرده و به همراه پیاز درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر سیر به کاسه می افزاییم.

مرحله دوم حالا پودر سوخاری را به کاسه اضافه کرده و ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس روی کاسه را با سلفون پوشانده و به مدت 30 دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا مزه ها با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله سوم در این مرحله یک قابلمه را تا نیمه پر از آب کرده و مقداری نمک به آن اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید.

در ادامه بادمجان را شسته و پوست آنرا به صورت راه راه جدا می کتیم.

مرحله چهارم حالا بادمجان ها را به صورت مکعبی خرد کرده و درون یک کاسه حاوی آب و نمک می ریزیم، سپس اجازه می دهیم بادمجان ها به مدت 15 تا 20 دقیقه درون آب و نمک بمانند تا تلخی احتمالی آنها گرفته شود.

مرحله پنجم در ادامه برنج را شسته و به قابلمه حاوی آب جوش اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم برنج به مدت 8 تا 12 دقیقه درون آب جوش بماند تا پخته ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرز تهیه پلو مخلوط مجلسی

طرز تهیه پلو مخلوط مجلسی