مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مرداد 1401 ساعت 09:422022-08-14اقتصادي

ایجاد سامانه های آبگیر در 150 هکتار از باغات دیم لرستان


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: عملیات ایجاد سامانه های آبگیر در سطح بیش از150 هکتار از باغات دیم استان با مبلغ 5 میلیارد تومان از محل اعتبارات ریاست مجترم جمهوری صورت گرفته است.

- محمدحسن کیانی فر در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به ایجاد سامانه های آبگیر در باغات احداثی در اراضی شیب دار و کم بازده عنوان کرد: متاسفانه ایران در کمربند خشک جهان با یک سوم میانگین بارندگی جهان یعنی کمتر از 250 میلی متر واقع است، لرستان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با داشتن بیش از 5000 هکتار باغ مثمر دیم می بایست کاملا با این شرایط خود را سازگار کند.

کیانی افزود: مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان به منطور تطبیق توسعه باغات در اراضی شیبدار و کم بازده و مقابله با بحران خشکسالی علاوه بر انتخاب و کاشت گونه های کم آب بر و با نیاز آبی کم سعی در استفاده حداکثری و بهینه از آب سبز یا قطره قطره نزولات آسمانی را دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: به همین منطور در باغات احداثی در سنوات گدشته اقدام به ایجاد سامانه های آبگیر در اطراف درختان کرده است .

کیانی فر بیان کرد: در این روش بر اساس جهت شیب چاله هایی در اطراف درخت به منظور به دام انداختن کلیه نزولات آسمانی حفر تا در فصول بارندگی هیچ مقداری از بارندگی ها به هدر نرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد سامانه های آبگیر در 150 هکتار از باغات دیم لرستان

ایجاد سامانه های آبگیر در 150 هکتار از باغات دیم لرستان