مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مرداد 1401 ساعت 07:472022-08-14سياسي

برگزاری ورکشاپ زرتشتی دوزی در تفت


سرپرست معاونت صنایع دستی استان یزد از برگزاری ورکشاپ زرتشتی دوزی در شهرستان تفت خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی میراث فرهنگی استان، عبدالمجید عربی با اشاره به اهمیت برگزاری رویدادهای صنایع دستی برای معرفی بیش از پیش ظرفیت های مختلف استان در این حوزه اظهار کرد: برگزاری ورکشاپ زرتشتی­ دوزی یا سوزن دوزی اصیل زنان زرتشتی یزد با حضور 15 نفر از علاقه مندان به این رشته از جمله اقدامات انجام شده است.

وی افزود: در این ورکشاپ آموزشی که در مجموع به مدت چهار ساعت برگزار شد، هنرجویان با انواع طرح ها و نقش های این صنعت دستی که پیشینه آن به پیش از اسلام بازمی گردد، آشنا شدند.

سرپرست معاونت صنایع دستی استان یزد با اشاره به این که هدف از برگزاری این ورکشاپ آموزش، ترویج و توسعه رودوزی های سنتی بوده، گفت: زرتشتی دوزی نوعی دوخت با نخ های رنگی بسیار ظریف ابریشمی بر روی پارچه های ریزبافت است که رنگ های مورداستفاده در این هنر دستی، روشن و زنده مانند سرخ، سفید و سبز است.

به گفته او نقش های متنوعی در سوزن دوزی زرتشتی به کار می رود، نقوش گیاهی مانند درخت زندگی، درخت سرو، سرو خمیده، گل میخک، نقوش حیوانی نظیر طاووس، خروس، مرغ، هدهد و ماهی یا نقوش هندسی مانند مربع و دایره ازجمله نقش های آن است، این نقش ها بسیار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری ورکشاپ زرتشتی دوزی در تفت

برگزاری ورکشاپ زرتشتی دوزی در تفت