مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مرداد 1401 ساعت 17:422022-08-13سياسي

اصلاح ساختار راهی برای دستیابی به توسعه پایدار


یک کارشناس اقتصادی با رد گزاره انسداد در مسیر توسعه گفت: وقتی انگیزه وجود داشته باشد، ساختارها اصلاح می شوند و وقتی ساختارها اصلاح شدند، برون دادهای ساختاری و مظاهر توسعه را خواهیم دید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی موسسه ی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، محمد سلیمانی در نشست علمی  ارزیابی موقعیت ایران در مسیر پیشرفت  با اشاره به بلندمدت بودن امر توسعه اظهار داشت: در بلندمدت اصلی ترین عاملی که اصلاح و تغییر را می سازد، انگیزه است.

وقتی انگیزه وجود داشته باشد، ساختارها اصلاح می شوند و وقتی ساختارها اصلاح شدند، برون دادهای ساختاری و مظاهر توسعه را خواهیم دید.

وی افزود: کشوری با انسداد توسعه مواجه خواهد بود که عامل انگیزه در آن کشور -حداقل در دو سطح سیاستگذاران و نخبگان- مخدوش شده باشد.

این استاد توسعه گفت: جریان مخالف در حوزه ی انگیزشی و در مورد اینکه شخص آیت الله خامنه ای پیش برنده ی ایده ی پیشرفت و انگیزاننده ی جامعه به سمت ایده ی پیشرفت در کشور هستند، استراتژی سانسور را اتخاذ کرده اند و اساساً نمی خواهند ببینند که در کشور شخصی هست که اولاً دغدغه ی پیشرفت ایران را دارد و در ثانی سیاستگذاران، دولت و نخبگان را در این مسیر به دنبال خودش می کشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاح ساختار راهی برای دستیابی به توسعه پایدار

اصلاح ساختار راهی برای دستیابی به توسعه پایدار