مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مرداد 1401 ساعت 17:322022-08-13بين الملل

ماموریت مجدد چین؛ رویت 29 هواپیما و 6 کشتی نظامی اطراف تایوان


وزارت دفاع جزیره تایوان از تداوم ماموریت هوایی و دریایی ارتش چین در اطراف این جزیره خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع جزیره تایوان عصر شنبه به وقت تهران از تداوم ماموریت هوایی و دریایی ارتش چین در اطراف این جزیره خبر داد.

وزارت دفاع تایوان در توییتی در این زمینه اعلام کرد که 6 فروند کشتی جنگی و 29 فروند هواپیمای نطامی چین اطراف جزیره شناسایی شدند.

این وزارتخانه در ادامه مدعی شد که نیروهای مسلح تایوان وضعیت را زیر نظر گرفته و با هواپیماهای شناسایی و جنگی، شناورهای دریایی و سامانه های موشکی آماده پاسخگویی هستند.

تایوان بخشی از چین محسوب می شود که ادعاهای جدایی طلبانه دارد؛ ادعاهایی که کشورهای جهان و سازمان ملل متحد به رسمیت نمی شناسند.

پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آنها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می کند و سیگنال های نادرستی به نیروهای جدایی طلب تایوان ارسال می کند.

چین مدت هاست که سیاست یک کشور، دو نظام را برای تایوان پیشنهاد می دهد که از نظر تئوری پس از اتحاد این جزیره با چین، خودمختاری بیشتری به این کشور می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماموریت مجدد چین؛ رویت 29 هواپیما و 6 کشتی نظامی اطراف تایوان

ماموریت مجدد چین؛ رویت 29 هواپیما و 6 کشتی نظامی اطراف تایوان