مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مرداد 1401 ساعت 17:322022-08-13بين الملل

تقابل موشکی آمریکا با روسیه؛ استقرار موشک ابرفراصوت در رزمناو


در حالی که روسیه در رقابت تسلیحاتی ازآمریکا سبقت گرفته، ایالات متحده قصد دارد در تقابل موشکی با روسیه، موشک های ابرفرا صوت خود را روی کشتی های جنگی قرار دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در حالی که روسیه در رقابت تسلیحاتی از آمریکا سبقت گرفته، ایالات متحده قصد دارد در تقابل با این کشور به ویژه در حوزه موشکی، موشک های ابرفرا صوت خود را روی کشتی های جنگی قرار دهد.

نشریه نیوزویک روز شنبه نوشت ایالات متحده در نظر دارد سال آینده میلادی موشک های ابرفراصوت خود را روی دو  فروند ناوشکن موشک انداز قرار دهد.

بر این اساس، اینک یک مسابقه تسلیحاتی جهانی جدید برای توسعه موشک های ابرفراصوت با سرعتی بین 5 تا 25 برابر سرعت صوت در حال انجام است.

به نوشته نیوزویک، نصب موشک های ابرفراصوت  بر روی دو کشتی جنگی ایالات متحده در یک کارخانه کشتی سازی می سی سی پی انجام می شود.

گفته می شود این موشک ها بر روی ناوهای یو اس اس زوموالت و یو اس اس مایکل مونسور نصب خواهد شد.

این در حالی است که اوایل سال جاری روسیه آزمایش موشک کروز مافوق صوت جدید زیرکان را تکمیل کرد و در ماه ژوییه، در رژه روز نیروی دریایی در سن پترزبورگ ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه اعلام کرد که این سلاح ظرف چند ماه به نیروی دریایی روسیه داده خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقابل موشکی آمریکا با روسیه؛ استقرار موشک ابرفراصوت در رزمناو

تقابل موشکی آمریکا با روسیه؛ استقرار موشک ابرفراصوت در رزمناو