مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مرداد 1401 ساعت 16:222022-08-13اقتصادي

آبخیزداری بهترین و سریع ترین راه نجات کشور از کم آبی


در کشوری مانند ایران که در منطقه خشک و نیمه خشک واقع شده و شدیداً با مشکل کم آبی مواجه است، آبخیزداری سریع ترین، بهترین و در حال حاضر شاید تنها راه مقرون به صرفه برای نجات کشور از کم آبی است.

- خبرگزاری فارس ـ اراک؛ در سال های اخیر بسیاری از صاحب نظران و دلسوزان بخش کشاورزی و کارشناسان امور آب بر ضرورت سرمایه گذاری در زمینه آبخیزداری سخن گفته اند.

تجارب کشورهایی مانند هند نیز بیانگر این واقعیت است که توسعه آبخیزداری در این کشور نه تنها مانع از نابودی بخش کشاورزی شده، بلکه با تقویت منابع آب های زیرزمینی، زمینه توسعه آن را نیز فراهم کرده است.

بدیهی است در کشوری مانند ایران که در منطقه خشک و نیمه خشک واقع شده و شدیداً با مشکل کم آبی مواجه است، توجه به این موضوع که اتفاقا نسبت به سایر روش ها مثل سدسازی به مراتب کم هزینه تر است، از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

 کارشناسان ذیربط معتقدند که در شرایط فعلی، آبخیزداری سریعترین، بهترین و در حال حاضر شاید تنها راه مقرون به صرفه برای نجات کشور از کم آبی است.

روش های مختلفی برای آبخیزداری و استفاده بهینه از نزولات آسمانی وجود دارد که سدسازی (اعم از سدسازی روی زمین و یا سدسازی زیرزمین) یکی از مشهورترین آنهاست، اما طبیعی است که سدسازی نباید باعث غفلت از سایر روش هایی شود که می تواند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبخیزداری بهترین و سریع ترین راه نجات کشور از کم آبی

آبخیزداری بهترین و سریع ترین راه نجات کشور از کم آبی