مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مرداد 1401 ساعت 11:372022-08-13بين الملل

از محاسبه غلط تل آویو تا ماشین امضای بن بست اختر


جنگ اخیر غزه میان مقاومت فلسطینی و رژیم صهیونیستی و موجی از تحولات منطقه ای و بین المللی نشان داد که جریان مقاومت به مرحله ای از شکست ناپذیری رسیده است.

- خبرگزاری فارس؛ یادداشت- محمدجواد اخوان: جنگ اخیر غزه میان مقاومت فلسطینی و رژیم صهیونیستی و موجی از تحولات منطقه ای و بین المللی نشان داد که جریان مقاومت به مرحله ای از شکست ناپذیری رسیده است.

به نظر می رسد رژیم صهیونیستی از آغاز این تجاوز مقاصد راهبردی و مهمی داشت که در رأس آن ایجاد شکاف در درون جبهه مقاومت و مواجهه تک به تک با گروه های مقاومت از یک سو و جبران ناکامی های گسترده ای که جریان صهیونیسم به واسطه تحولات بین المللی تجربه کرده است، از سوی دیگر بود.

در سطح تحولات فلسطینی صهیونیست ها با برآورد غلط از توان هر یک از گروه های مقاومت به ویژه جهاد اسلامی، امیدوار بودند جهاد را در مخمصه استراتژیک قرار داده و با تنهاسازی آن ضربه جدی ای به این گروه مقاومت وارد آورند.

گام بعدی آن ها این بود که با منفعل سازی جهاد اسلامی، اضلاع دیگر جبهه مقاومت فلسطینی را زیر ضربه برده و در یک فرایند گام به گام شبکه مقاومت فلسطین را منهدم سازند.

طبیعتاً در صورت موفقیت برنامه آن ها فراتر از مرز های فلسطین را هدف گرفته و مقاومت اسلامی لبنان و سایر اضلاع محور مقاومت را نشانه می گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از محاسبه غلط تل آویو تا ماشین امضای بن بست اختر

از محاسبه غلط تل آویو تا ماشین امضای بن بست اختر