مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مرداد 1401 ساعت 08:572022-08-13اقتصادي

شمارش معکوس برای افتتاح ابرپروژه آبرسانی غدیر


با ابتکار انجام شده به واسطه سفر رییس جمهور به استان خوزستان، طرح غدیر این بار به طور کامل و با آبگیری از 3 روخانه کرخه، کارون و دز به بهره برداری رسیده و مقدمات افزایش کمیت و کیفیت آب شرب استان خوزستان مهیا خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، روز های جاری برای مردم خوزستان یک خبر بسیار مهم را در بردارد.

بر این اساس یکی از مهم ترین طرح های آبرسانی کشور که طی چندسال گذشته توسط دولت قبل بار ها مورد بهره برداری سیاسی قرار گرفت، در سال جاری برای اولین بار به افتتاح کامل خواهد رسید و شیرینی آب شرب گوارا نصیب نیمی از جمعیت استان خوزستان خواهد شد.

طرح غدیر که مراحل ساخت آن از سال 1387 شروع شد، در ابتدا قرار بود با گرفتن منبع از سه رودخانه مهم خوزستان یعنی کارون، دز و کرخه، آب شرب خوزستانی ها را بیمه کند.

به دنبال همین اتفاق، تحولی در حوضه آبریز این سه رودخانه نیز به وجود آمده و زمینه احیای پارامتر های کیفی مهیا می شود، چراکه وقتی یک رودخانه به منبع تامین آب شرب بدل شود، یعنی باید از بسیاری از موارد از جمله ورود زهاب و آلودگی مصون باشد.

با این وجود در طول 14 سال گذشته همواره شاهد افتتاح این طرح بدون منبع گیری از رودخانه دز و کارون بودیم و تامین آب این طرح تنها از محل کرخه انجام می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شمارش معکوس برای افتتاح ابرپروژه آبرسانی غدیر

شمارش معکوس برای افتتاح ابرپروژه آبرسانی غدیر