مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مرداد 1401 ساعت 07:522022-08-13اقتصادي

«غار کرفتو» در مسیر ثبت جهانی/مجتمع تولیدی صنایع دستی در سنندج راه اندازی می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با یادآوری ثبت جهانی هورامان به عنوان بیست و ششمین میراث جهانی ایران، گفت: غار باستانی کرفتو نیز برای ثبت جهانی معرفی شده و کارهای مربوط به آن در حال پیگیری است.

- یعقوب گویلیان در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: کردستان دارای بنا های تاریخی بسیاری است که بیانگر هویت، اصالت و پیشینه فرهنگی و تمدنی این استان بوده و می طلبد همه با هم نسبت به حفظ و نگهداری این گنجینه ها احساس مسئولیت کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در زمینه احیای بناهای تاریخی اقدامات ویژه ای انجام شد، گفت: تخصیص بیش از 6 میلیارد تومان برای احیای بناهای تاریخی استان، واگذاری 5 بنای تاریخی به بخش خصوصی و تملک و خریداری چهار بنای تاریخی از جمله این اقدامات بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان یادآور شد: علی رغم فشارهای زیاد برای واگذاری عمارت خسروآباد، خوشبختانه توانستیم مجوز تبدیل این بنای تاریخی به کاخ موزه را اخذ کنیم.

وی افزود: مسجد دارالاحسان سنندج که به لحاظ هنر معماری بسیار حائز اهمیت است، به عنوان موزه مسجد ـ مدرسه افتتاح شد و تیمچه حاج شهباز بیجار نیز به عنوان یکی از بناهای تاریخی استان با هدف حفظ و احیای این بنای تاریخی و همچنین نمایش و عرضه فرش های نفیس ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«غار کرفتو» در مسیر ثبت جهانی/مجتمع تولیدی صنایع دستی در سنندج راه اندازی می شود

«غار کرفتو» در مسیر ثبت جهانی/مجتمع تولیدی صنایع دستی در سنندج راه اندازی می شود