مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مرداد 1401 ساعت 00:122022-08-12اجتماعي

بررسی وضعیت منابع آب با استفاده از تالاب های کوهستانی


عضو هیأت مدیره انجمن مهندسی سواحل و سازه های دریایی با بیان اینکه باید دقت نظر بیشتری بر مطالعات منابع آب داشته باشیم، گفت: تالاب های کوهستانی برای بررسی وضعیت منابع آب بسیار مهم هستند.

- همایون خوشروان عضو هیأت مدیره انجمن مهندسی سواحل و سازه های دریایی درباره تاثیر گرمایش زمین و نحوه سنجش تاثیر آن بر مسائل زیست محیطی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: استفاده از دریاچه های کوهستانی و یا تالاب هایی که در ارتفاعات کوه ها و قله ها قرار گرفتند برای رکورد تاثیر گرمایش زمین بسیار موثر هستند.

وی افزود: دریاچه ساهون یکی از دریاچه های بسیار جالب در ارتفاعات البرز مرکزی بوده که در منطقه ارتفاعات ارجمند، لاسم و نوا قرار گرفته و در مکانی که خط الراس ارتفاعات از همدیگر فاصله گرفتند شیاری ایجاد شده که در داخل این شیار ذوب برف ها در فصل گرم باعث شده دریاچه ای بزرگ شکل گیرد.

عضو هیأت مدیره انجمن مهندسی سواحل و سازه های دریایی بیان کرد: گرمایش زمین با افزایش درجه حرارت باعث می شود در نواحی کوهستانی یعنی مناطقی که آب و هوای از نوع تندراهی یعنی پوشش گیاهی بسیار بسیار فقیر و از نوع علوفه ای است در واقع تالاب هایی که در نواحی کوهستانی وجود دارد سریع خشک شده و  قلمرو آبی کاهش می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی وضعیت منابع آب با استفاده از تالاب های کوهستانی

بررسی وضعیت منابع آب با استفاده از تالاب های کوهستانی