مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 مرداد 1401 ساعت 21:022022-08-12بين الملل

کمیته «چارچوب هماهنگی» تحصن نامحدود در بغداد اعلام کرد


کمیته هماهنگی گروه های شیعی عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی» برگزاری تحصن نامحدود در مجاورت پل معلق در منطقه سبز بغداد را اعلام و خواستار تشکیل فوری دولت شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، کمیته هماهنگی گروه های شیعه عراق موسوم به چارچوب هماهنگی ضمن اعلام تحصن نامحدود در مجاورت پل معلق منطقه سبز در بغداد، خواستار تسریع در روند تشکیل دولت دارای اختیارات کامل مطابق با قانون اساسی به منظور احیای حیثیت کشور و حل مشکلات شهروندان شد.

چارچوب هماهنگی همچنین گروه های سیاسی را به تسریع در روند تعیین نامزد ریاست جمهوری، تعیین تکلیف نامزد فراکسیون اکثریت برای نخست وزیری شد.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، چارچوب هماهنگی همچنین حمایت کامل خود از دستگاه قضایی عراق و نهادهای آن و نیز مخالفت با هر گونه تعرض به این نهادها را اعلام کرد و از رییس پارلمان خواست تا برای پایان دادن به تعلیق جلسات پارلمان اقدام کرده و فعالیت های قانونگذاری و نظارتی مجلس ازسر گرفته شود.

در بیانیه این کمیته آمده است: از نیروهای امنیتی برای حمایت از نهادهای دولت و کمک به انجام وظایف آن ها بدون هیچ گونه مانعی درخواست می کنیم و همچنین خواهان پایان دادن به مشکلات برق و دیگر خدمات اصلی هستیم و وظیفه دولت ارائه این خدمات به شهروندان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمیته «چارچوب هماهنگی» تحصن نامحدود در بغداد اعلام کرد

کمیته «چارچوب هماهنگی» تحصن نامحدود در بغداد اعلام کرد