مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 مرداد 1401 ساعت 17:522022-08-12اقتصادي

پورابراهیمی: محدوده های معدنی در اختیار ایمیدرو در کشور بلاتکیلف رها شدند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی بعد از ظهر امروز در نشست مشترک با فعالان اقتصادی استان کرمان با حضور وزیر صنعت اظهار داشت: در مجموعه ملی مس کار خیلی عقب است؛ از سال 1355 که آغاز عملیات اجرایی قبل از انقلاب در سرچشمه شروع شده تا امروز ظرفیت آن به 250 هزار تن رسیده و طی 40 سال، حدوداً سالی دو درصد رشد فعالیت در نظر بگیریم وضعیت بسیار نامناسبی است.

وی افزود: در شرکت ملی مس برآورد می شود 15 تا 17 میلیارد تن ذخایر مس در منطقه است و به راحتی افزایش چهار برابری میزان فعلی امکان پذیر است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: در طول 10 سال گذشته بیش از 600 هزار کیلومتر مربع از اراضی کشور را به صورت پهنه های اکتشافی کشور در اختیار ایمیدرو( سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) قرار دادیم که تقریباً این مجموعه ها بلاتکیلف رها شدند و درخواست داریم در این موضوع برای استان کرمان که بهشت معادن است تصمیم گیری شود.

پورابراهیمی افزود: 800 نقطه امیدبخش در دسترس ایمیدرو وجود دارد برای که نتایج اولین اکتشایفات دستیابی به ذخایر قابل توجهی است که به راحتی می تواند چهره منطقه را تغییر دهد.

وی ادامه داد: پیشنهاد ما آزادسازی همه پهنه های اکتشافی در اختیار ایمیدور است که به مردم از طریق مزایده عمومی واگذار شود، چندین جلسه برگز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پورابراهیمی: محدوده های معدنی در اختیار ایمیدرو در کشور بلاتکیلف رها شدند

پورابراهیمی: محدوده های معدنی در اختیار ایمیدرو در کشور بلاتکیلف رها شدند