مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 مرداد 1401 ساعت 14:422022-08-12سياسي

تأکید دادستان مرکز هرمزگان بر لزوم آزاد سازی حریم قلعه پرتغالی های جزیره هرمز


دادستان مرکز استان هرمزگان بر لزوم مرمت و آزاد سازی حریم قلعه پرتغالی های جزیره هرمز به عنوان نماد استعمار ستیزی ملت ایران تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان امروز در جلسه کارگروه گردشگری معاونت حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس بر لزوم ثبت و صیانت از آثار فرهنگی مادی و معنوی استان با هدف پاسداشت هویت ملی و منطقه ای مردم تأکید کرد.

علیرضا احمدی منش با اشاره به اینکه ابنیه تاریخی جزیی از فرهنگ مردم هرمزگان محسوب می شوند، بیان داشت: صدها اثر تاریخی استان باید به عنوان اثر ملی ثبت شوند و با فعال سازی یگان های حفاظت و پشتیبانی نهادهای مردمی و سمن ها، حفظ، مرمت و معرفی آنها به جهانیان در دستور کار قرار گیرد.

  وی با ابراز تأسف شدید از فرسایش و تخریب قلعه پرتغالی ها در جزیره هرمز گفت: باید این اثر مهم تاریخی به عنوان یکی از برجسته ترین نمادهای استعمارستیزی ملت ایران هرچه سریعتر بازسازی شود.

احمدی منش همچنین خاطرنشان کرد: ضرورت دارد نسبت به آزاد سازی حریم قلعه پرتغالی ها در سریعترین زمان ممکن اقدام گردد تا از آسیب بیشتر به این بنای تاریخی جلوگیری شود.

  وی در پایان تصریح کرد: با شناسایی و معرفی آثار باستانی و مناطق توریستی، علاوه بر رونق صنعت گردشگری در استان هر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید دادستان مرکز هرمزگان بر لزوم آزاد سازی حریم قلعه پرتغالی های جزیره هرمز

تأکید دادستان مرکز هرمزگان بر لزوم آزاد سازی حریم قلعه پرتغالی های جزیره هرمز